lørdag den 5. maj 2012

Lidt nye billeder fra altanen

 

Jeg har ikke så mange ord i mig for tiden, men billeder er der nok af..

 

 

 

Her kommer et udvalg fra den seneste måned:

IMG_7796_resize

IMG_7661_resize

Jeg har brugt æblegrene til at binde ærteblomsterne op om, og da jeg satte dem var de UDEN knopper!!  Nu står de som om, jeg har et træ med rødder på gulvet, og jeg forstår ikke hvordan det kan gå til? De er jo bare sat i jorden som de er..

IMG_7662_resize

IMG_7691_resize

Lilla blomster i min skuffe. ( De var så fine da jeg satte dem, men nu er alle blomsterne visnet og der er kun grønt tilbage. Mon de kommer igen?? )

 

IMG_7913_resize

Jeg er blevet kaninmor og nye udfordinger er klar til mig.  Jeg har ambitiøst sået alskens salat og morgenfruer, medsamt importeret græs fra en venindes have, MEN første gang jeg glemte at løfte kassen op fra gulvet så det kunne vokse i fred… tjaaa. Så endte vi sådan her. Et styks kanin kigger på resterne af de grønne.

IMG_7940_resize

I dag har solen tørret mit tøj. Under hylderne har jeg hængt en gardinstang op på ribberne der holder gelænderet. Det er så praktisk for der kan jeg så udnytte væggen til ophæng af stole, lygter, klemmekurv og alt muligt andet.

IMG_7581_resize

IMG_7580_resize

Her kan man se hvordan det så ud inden jeg fik fyld helt op.

IMG_7602_resize

Gardinstangen er ikke helt så lang som altanen, så jeg har brugt lidt snor til den sidste meter. Der hænger hynder og klemmer til dugen. ( Jeg har ikke brug for en dug, MEN de pynter alligevel så fint og hører helt klar til hos mig.)

 

IMG_7887_resize

Min blomstrende stol er godt på vej. Tallerkensmækkerne vokser fint til, og selvom man ikke kan se den, står der også en Løjtnantshjerte på den anden side. Jeg er nu ikke sikker på at den kommer til at blomstre i år.. Den vokser, men sætter ingen knopper. Endnu..

 

IMG_7915_resize

Mit lille kastanietræ er også sprunget ud. Det var bare en lille pind jeg fik sidste efterår fra Roskildevennen, men den pind har vist sig at være levedygtig nok. I potten er endnu en omgang tallerkensmækkere. Jeg indrømmer gerne at jeg er glad for de frodige og kulørte slyngplanter, så hvor der har været en bar plet jord har jeg smidt et par frø.

 

IMG_7928_resize

Og her ser man hvordan jeg har udnyttet højden, for ikke at bruge for meget af gulvet. Det er smalt nok i forvejen, og når man som jeg ikke kan få det grønt nok, ja så må det OP i stedet for.

 

Jeg slutter af med ham her. Taget på fersk gerning  ;-)

IMG_7893_resize

9 kommentarer:

  1. Super dejligt du har fået det på altanen...det gror jo lystigt..:-)
    Sikke en skøøøøøøøn kanin...han ser så blød og lækker ud. Her kan han rigtig løbe og hygge sig.
    Kan han klatre?

    God weekend fra Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gror nemlig helt vildt og jeg er så glad for hver dag jeg er der ude:) Den lille kanin er superblød og smadder sjov så ham er jeg rigtigt glad for.

      JA.. han klatrer og hopper lystigt og frygtløst rundt allevegne hihi

      Tak :)

      Slet
  2. Slemme kanin!!!

    Hvor er det kreativt, godt tænkt og hyggeligt! Jeg plejer at gå og kigge på folks altaner, balkoner etc. og tænker ofte at der er mange der ikke har fortjent deres altan (ikke en vækst men ølkasser, koste og ting til storskrald) -du har i DEN grad fortjent din, Henriette!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for rosen :-)) , og ja der er mange der slet ikke gider bruge deres altan og det er synd, men sådan er det faktisk også med visse haveejere. Det har altid undret mig, at nogle vil ha hus og så fliselægger hele haven?? Men sådan er der jo så meget ik.. :)

      Slet
  3. Du forstår virkelig at udnytte en hyggelig altan :) Det er da lige før du skal teste sådan en Palle-have? :) Der er da plads til noget, i højden. Eller plante i tagrender på væggen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tina :) Jeg har helt sikkert lyst til at prøve ideen med en palle af, men det bliver så først næste år.. der er ikke mere plads lige nu hehe.. :)

      Slet
  4. Nej hvor ser det hyggeligt ud! Nu fik jeg mange gode ideer til hvordan jeg kan gøre det fint på terassen. Tak :)

    /tale - www.talestales.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tale :-)

      Velkommen til og tusind tak for din kommentar. Hvor bliver jeg glad fordi du kan bruge nogle af mine ideer. Det er jo en del af hele fornøjelsen ved at blogge og vise frem syntes jeg.

      Fortsat god dag
      Henriette :)

      Slet
  5. Fantastisk udsigt over balkonen!

    Tak for at dele

    SvarSlet