lørdag den 15. maj 2010

Jeg vender om

 

 

 

SNC19091_resize

 

 

I dag tager jeg konsekvensen af dette triste efterårsvejr. For det første ryger mine tallerkensmækker-sku-ha-været, direkte i skraldespanden. Gider ikke blive ved at glo på de sølle gulnede rester, der burde have været saftige og lysegrønne. De optager plads indendøre, plads jeg har brug for til noget andet og forresten gør de mig hver dag sur i ansigtet fordi de minder mig om tingenes tilstand udendørs.  HVIS det bliver varmere og måske endda sommer derude en dag, så får jeg købe mig til lidt blomsterflor.

PUNKTUM!

For det andet bliver de ærteblomster der er ok stadigvæk, sat i deres sommerhuse og ud hvor de skal stå. Overlever  de er det jo brilliant, gør de ikke -  jamen så er det bare trist for dem.  Jeg sender regningen for tabt arbejdsfortjeneste og spildte frø til vejrministeriet…

Dillemaet der er tilbage er kun, hvad jeg skal gøre med mine georginer?  De begynder at fylde alt for meget herinde, og på den ene er alle spidserne på bladene begyndt at tørre ud og blive sorte. Hvad handler det mon om??  Måske jeg sætter dem ud også, og så må det briste eller bære.

SNC19112_resize

I år kan så blive det år, hvor jeg må lade mig nøje med en altan der bare er en altan, og så glæde mig over at jeg slipper for bekymringen om, hvordan jeg skal holde liv i det hele, når vi holder sommerferie senere. Jeg har da heldigvis stadig andre blomster at glæde mig over og mine billeder fra sidste år.  Hmmm..

Det er lidt tankevækkende at netop i år, hvor jeg valgte at åbne min altanblog, fyldt med ambitioner, baseret på de sidste års forrygende vejr og deraf inspirationen til at gøre lidt mere ud af vores lille uderum, ja så bestemmer naturen sig til at modarbejde alle danske udendørsentusiaster. 

Så kan vi lære det kan vi.

 

Lad være med at tage noget for givet, koncentrér energien om nuet, nyd dagen og klæd dig på efter vejrforholdene.

Og    køb dig en lyslampe….;)

 

 

SNC19092_resize

6 kommentarer:

  1. Jeg ved i virkeligheden ikke ret meget om blomster og planter og havearbejde. Herhjemme er det i højere grad Anders der står for det, og vores blomster må briste eller bære.

    Vi har sået georginer, men de har ikke fået lov at hygge sig indendøre, inden de blev sat ud.
    De er ikke så store, men de vokser, gror og er grønne. Hver dag er de nået en lille stykke længere op af potten, der ude på altanen.

    Jeg håber dine også vil få en god sommer, selvom de ikke bliver nusset helt så meget, som du gerne ville :)

    SvarSlet
  2. Hvor er det godt, at du har taget den der "skidt-pyt" holdning til dig. Der er masser af snydeplanter på planteskolerne, du kan købe hen ad vejen.
    Og ellers må vi vel kapitulere og sætte stedsegrønt i vores kasser??

    Klem til dig og gode vibrationer til alle dine blomster!

    SvarSlet
  3. Hej Henriette, du kan godt sætte georginerne ud, de kan jo altid hentes ind hvis der skulle komme frost om natten "gud forbyde det".
    Varmen kommer vel snart..

    SvarSlet
  4. Kære Pernille, nu er de sat ud og så tror jeg på de klarer sig ligesom dine :)

    God lørdag og kh
    Henriette

    SvarSlet
  5. Kære Mette.

    Ja det nytter ikke at gå og surmule, så nu er der ryddet op og planterne sat udenfor. :)

    I lige måde og kh
    Henriette :)

    SvarSlet
  6. Kære Annette, det har jeg hermed gjort. Tak for det, og ja.. det skifter vel forhåbentligt snart.

    Kh og god weekend
    Henriette :))

    SvarSlet