mandag den 5. april 2010

Her klargøres

 

 

 

I en bylejlighed må man indrette sig, hvis man vil lege havedame. I den forrige lejlighed i Lyngby havde jeg et helt værelse som kun var til at rode og regere i, og nu igen er jeg forkælet med et rum hvor jeg kan gøre som jeg vil, uden hensyn til andres behov, så når jeg laver noget kan det få lov at stå til jeg er færdig. En ren luksus

DSCN3471 

Dengang som nu, blev jeg om foråret helt forstyrret i hovedet, og måtte bare i gang med at arrangere og planlægge sommerens gang på altanen, selvom det kun var i det små.  Som det ses kan man have virkelig meget, og alt hvad der kræves på meget lidt plads, og selv om det ser uorganiseret ud, så var alt på sin plads og lige til at gå til.

Også nu har jeg klartgjort pladsen, men denne gang er det kun til brug for den nærmeste tid, og når alt er sat i jord og altanen er vasket rykker jeg det væk igen, for her skal jeg jo trods alt også kunne sidde og sy, ordne regnskaber osv ved mit skrivebord.

Lige nu er der dog blomster på menuen:

 

SNC18271

 

SNC18273

Mine georginerødder er begyndt at skyde ud af deres vinteropholdssted, så de skal ihvertfald i jorden nu, og så kan de stå herinde til det er varmere i vejret. Frø og stedmødre skal også have deres  tur, men jeg tager det lidt efter lidt, det haster ikke mere end at jeg også kan få skrevet lidt her.  Med altanbloggens fødsel er opstået en hel masse tanker om, hvordan jeg vil gribe tingene an, noget jeg som før beskrevet aldrig rigtigt har gjort mig i.  Så jeg vil gribe til lidt inspirerende litteratur og min notesblok, så jeg kan få noteret det ned jeg gerne vil huske til senere.

Det skal i den kommende tid handle om planlægning, farver, forbilleder og mm, barberet ned til miniformat og altanstørrelse.  Jeg hygger mig  og syntes det er rigtigt morsomt det her ;))

SNC18270 Potter og bakker, jord og baljer i skøn forening med min lille garnvinde :)  Jojo der er plads til det hele her hihi

7 kommentarer:

  1. Tillykke, tillykke, både med din nye altanblog og den "gamle" blog. Hvor ser der bare hyggeligt ud på din altan. Og din plads i den store hvide stol, sikke en udsigt ud på altanen. Det emmer af god stil og stemning.

    De er også flotte dine billeder. De er store og flotte. Jeg har prøvet at lave mine billeder store, men jeg kan ikke finde ud af det. - men det ser virkelig godt ud.

    Glæder mig til at følge med i dit "altan-liv".

    Kh. Sonnie

    SvarSlet
  2. Ja det ser rigtigt godt ud !
    Da jeg boede i Gellerupparken i Århus på 6. sal, havde jeg også en del på min altan... Når man stod nede på jorden og kiggede på de forskellige boligblokke kunne man tydeligt se min grønne oase :-)
    Men det var nu dejligt at komme ned på og i jorden da jeg flyttede ind i min kolonihave.

    Da havde nu helt sikkert også sin charme med en altan og jeg glæder mig til at følge med i din altanblog.

    Jeg har lavet et link til din side på min blog.

    SvarSlet
  3. Kære Sonnie, tusind tak for de pæne ord. Jeg laver billederne store inde i windows live writer, et program jeg først fornyligt er begyndt at skrive i. Det er nemt at installere og derinde kan man bla ændre på str. Det er et udemærket program og jeg kan godt anbefale det :)

    Jeg var virkelig også meget glad for den stue og mit hjørne ved altanen kan du tro. :)

    Mange knus
    Henriette

    PS: Husk at skrive dig på som fast læser en dag, det giver god reklame jo til bloggen hihi

    SvarSlet
  4. Hej Jesper. Det må være virkelig dejligt at få sin egen lille kolonihave, og jeg glæder mig til at følge med hos dig. For det vil jeg selvfølgelig gøre, jeg kan sikkert lære en masse :)

    Tak fordi du fandt mig og kom glad igen
    Kh Henriette

    SvarSlet
  5. Tillykke med din nye blog - hvor er her hyggeligt :-)

    SvarSlet
  6. Tak Margrethe, det glæder mig at du syntes om det :)

    SvarSlet
  7. Amazing View af altaner

    Tak til deling!

    SvarSlet